TOHO OPERÁTORA ASI CO NEJDŘÍVE ZMĚNÍM!

TOHO OPERÁTORA ASI CO NEJDŘÍVE ZMĚNÍM!

Zablokovala jsem si přístup ke svému účtu u mého mobilního operátora. Řešila jsem to s centrálou a ta mi nemohla pomoci, protože jsem měla v záznamech uvedené staré číslo občanky a tak nemohla být ověřena moje totožnost. To zase bylo potřeba, aby mi mohli sdělit všechny mé PUKY, PINY, … úplná Hlava 22!

Doporučili mi následující postup. Dojít na pobočku, zadat novou občanku do systému, pak se dozvím ta čísla, která potřebuji, a to mi pomůže odblokovat přístup do mého účtu.

Byl ve mně vztek a napětí, protože jsem tomu účtu věnovala dost času i energie a štvalo mě, že to nefungovalo. Takhle naštvaná jsem nakráčela na pobočku. Mladík za pultíkem tomu úplně nerozuměl. Nevěděl, proč mi má změnit číslo občanky, to se přece dělá jindy a jinak. Jeho dva kolegové, které si zavolal na pomoc, mu to potvrdili.

Podařilo se mi zastavit se a přehodit výhybku.

„Něco je špatně, když k takovému jednoduchému úkonu, jako je zadání čísla občanky, je potřeba tří lidí,“ myslela jsem si.

Podle Nenásilné komunikace potřebuji nejprve porozumět sobě a pak i tomu druhému. Potřebuji pochopit, co potřebuji já, ale také i to, co potřebuje můj protějšek.

Já potřebuji, aby se co nejjednodušeji a nejrychleji vyřídil můj problém se zablokovaným účtem. A co potřebuje mladík-operátor? Potřebuje porozumět mému problému, aby mi s tím mohl pomoci.

Aha. Já jsem mu ale neřekla vše. Vysvětlila jsem mu tedy dodatečně, co se mi stalo a co mi doporučila centrála a proč.

Napětí mezi námi povolilo. Náhle bylo vše jasné a dávalo to smysl. K ještě většímu porozumění došlo po mé poznámce, že jsem to nezkomplikovala jen sobě, ale asi i jemu. Usmál se a pravil:

„Mně by to zkomplikoval každý, já se to totiž učím.“

Vše se vyřešilo k naprosté spokojenosti. Komunikovali jsme spolu – on, jeho dva kolegové i já, v klidu a uvolněné atmosféře. Dostala jsem potřebná čísla, která když jsem potom zadala do systému, byl mi znovu zpřístupněn můj účet.

Tohle je totiž velký přínos Nenásilné komunikace, umět se domluvit, to znamená zachovat vztah.

Tak, jak jsem byla nastartovaná a plná vzteku, by to pravděpodobně probíhalo tak, že já bych uvažovala o novém operátorovi, když tenhle je tak „neschopný“. A jak jsem asi působila já na ně? Raději ani nedomýšlím. A o vzájemném vztahu by taky nebyla ani řeč.

Nenásilná komunikace.  Dvě slova, která mi výrazně mění život. K lepšímu.

Vztahy jsou pro nás velmi důležité, protože člověk je společenský tvor. A Nenásilná komunikace nás učí, jak empaticky naslouchat sobě i druhým a tím přináší uvolnění mezilidských vztahů. Činí je jasnějšími a srozumitelnějšími. Je to komunikace, která přispívá k vzájemnému porozumění.

Jarmila Klimešová
jarmilaklimesova@gmail.com
Žádné komentáře

Omlouvám se, formulář pro komentáře je uzavřen.